A/B-testen 2018-08-31T13:46:58+00:00

A/B-testen

Conversive heeft een methode ontwikkeld waarbij klanten zonder programmeerwerk A/B-tests kunnen laten uitvoeren. Hiermee helpen wij online marketeers bij het optimaliseren van de conversie van hun website.

Wekelijks komt een multidisciplinair team van designers, programmeurs en analisten samen om resultaten te analyseren en nieuwe tests te ontwikkelen. Als klant kan je jouw vragen bij ons neerleggen. Conversive stelt een planning op en rapporteert op wekelijkse basis de resultaten. Afhankelijk van de vraag en de hoeveelheid traffic kunnen we vaak binnen enkele weken de eerste antwoorden presenteren.

Op deze manier voert Conversive continu grote hoeveelheden A/B-tests uit. Als klant van Conversive kan je hier eenvoudig bij aansluiten.  Je profiteert direct van de kennis en ervaring die Conversive over A/B-testen bezit.

Conversive kan je adviseren welke A/B-tests voor jouw website effectief kunnen zijn. Lees hier welke test je zou kunnen laten uitvoeren >>

Hoe werkt A/B-testen van Conversive?

Bij A/B-testen is het extreem belangrijk om vooraf duidelijk de doelen en het proces vast te stellen. Bij Conversive werken wij volgens het volgende proces:

  • Eerst willen wij van jou weten welke onderdelen je op je website zou willen testen. Uiteraard kunnen wij ook een analyse uitvoeren en enkele tests voorstellen.
  • Nadat duidelijk is wat we willen testen, stellen we een planning op. Per test ontwikkelt Conversive een ontwerp van de alternatieve variant die we willen testen.
  • Je dient éénmalig een script op je website te plaatsen dat het voor Conversive mogelijk maakt om de test uit te voeren. Het kan voorkomen dat je nog onderdelen op je website moet aanpassen om de test mogelijk te maken. Ook hiervoor ontvang je op dit moment de instructies.
  • Nadat de tests zijn afgestemd en het script is geplaatst starten we met de eerste test. Uiteraard starten we met het meest urgente vraagstuk. Om de resultaten zo schoon mogelijk te houden, starten wij in principe met één test per website. Pas als de test is afgerond starten we de tweede test.
  • Op wekelijkse basis analyseert Conversive de resultaten en rapporteert de voortgang. Als de test significant is dan wordt er een conclusie getrokken en ontvang je een advies.
  • Bij een geslaagde test kan Conversive de code en instructies bij je aanleveren. De code kan je direct in de website plakken, waarna de resultaten ook daadwerkelijk op de live-versie van de website zijn doorgevoerd.

Overtuigd? Wij maken graag een afspraak om meer over onze A/B-test-methode te vertellen >>