Zoekmachine marketing

SEA, Google Search & Microsoft Bing

Zoekmachine marketing is vaak het eerste kanaal waar de digital marketeer aan denkt.

Hoewel een hoge organische positie in Google de wens van iedere ondernemer is, vergt dit flink wat inspanningen. De effecten hiervan zijn op lange termijn zichtbaar. Voor de korte termijn is Search Engine Advertising (SEA) zeer geschikt. Hiermee sta je direct bovenaan de resultaten van zoekmachines als Google en Microsoft. Zoekmachine marketing is daarom voor zowel B2C als B2B een onmisbaar onderdeel binnen de (digitale) marketingmix.

Advies zonder verplichting?

Vrijblijvend advies?

Vul hieronder je gegevens in. Onze specialisten nemen zo snel mogelijk contact met je op voor een vrijblijvend advies.

zoekmachinemarketing, Zoekmachine marketing

De voordelen van zoekmachine marketing:

zoekmachinemarketing, Zoekmachine marketing  Directe zichtbaarheid in de zoekresultaten van Google Ads  & Microsoft Bing.

zoekmachinemarketing, Zoekmachine marketing  Getoonde zoekresultaten op de gewenste posities.

zoekmachinemarketing, Zoekmachine marketing  Meer website verkeer, leads en sales.

zoekmachinemarketing, Zoekmachine marketing  Volledige controle over je marketingbudget.

"Genereer meer kwalitatief website verkeer en vergroot het aantal leads en sales"

Hoe het werkt

De zoekmachines van Google en Microsoft staan aan het begin van de gemiddelde customer journey. Of iemand zich oriënteert op productinformatie of al klaar is voor een aankoop, op basis van de ingevoerde keywords worden passende advertenties getoond. Door de goede zoekwoorden in te zetten en niet-relevante zoekwoorden juist uit te sluiten, vindt de doelgroep jouw bedrijf door middel van goed geplaatste advertenties in de juiste fase van het oriëntatie- en/of aankoopproces. Tevens kan ChatGPT ondersteunen bij het identificeren van relevante zoekwoorden, creëren van de creatieve inhoud en het uitvoeren van taal- en grammaticacorrectie.

Google toont jouw advertentie op basis van een veilingsysteem, waarbij rekening gehouden wordt met de relevantie voor de doelgroep. Je biedt op basis van een CPC (Cost Per Click) voor een plek in de zoekresultaten, waarmee je direct zichtbaar bent in de resultaten van Google Ads of Microsoft Bing. Daarmee creëer je niet alleen een hoge zichtbaarheid binnen je doelgroep, maar bereik je ook potentiële klanten die de juiste zoekintentie hebben. 

Zo genereer je meer kwalitatief verkeer en vergroot je het aantal leads en sales. De kosten voor het adverteren zijn hierdoor goed in verhouding tot de opbrengsten.

zoekmachinemarketing, Zoekmachine marketing

Waarom zoekmachine marketing?

Zonder goede campagnestrategie is niet al het verkeer dat via zoekmachine marketing naar je website geleid wordt van toegevoegde waarde. Met de juiste tactieken, zoals uitgebreid keyword onderzoek, creëren wij voor jou als (zoekmachine) marketing bureau een efficiënte campagne die écht wat oplevert. Hierin blijf je zelf invloed hebben op je budgetten door realtime inzicht in de kosten.

Is zoekmachine marketing geschikt voor jou?

SEA biedt resultaten op zowel korte als lange termijn. Op de korte termijn realiseer je direct extra websiteverkeer en op de lange termijn creëer je door middel van zichtbaarheid merkherkenning. SEA is geschikt voor elk budget. Raadpleeg onze ervaren consultants om de juiste tactiek en het optimalisatie potentieel te identificeren voor jouw business.

Merkvoorkeur

Verhoging van leads en sales

Merk- en productherkenning

Meer verkeer

Meer info?

Neem vrijblijvend contact op met onze online marketing specialisten voor meer informatie over de mogelijkheden van zoekmachine marketing voor jouw specifieke doelstellingen.

zoekmachinemarketing, Zoekmachine marketing

Martijn Zoetebier

Managing Director Conversive & Group Director Business Development 

+31(0)36 200 21 30

[email protected]