Digital marketing strategy

Het bepalen van de juiste boodschap, het selecteren van de doelgroep met de meeste potentie en het zorgen voor de meest effectieve targeting en mediamix: er zijn veel factoren van invloed op een digital marketingstrategie.

Staan de hierboven genoemde zaken vast, dan is het van belang dat dit binnen het vastgestelde budget past en voldoet aan bepaalde KPI’s. Dit vergt de nodige kennis over beschikbare marketingkanalen en tools. Wij hebben de kennis in huis en delen die graag met onze klanten.

Vrijblijvend advies?

Vul hieronder je gegevens in. Onze specialisten nemen zo snel mogelijk contact met je op voor een vrijblijvend advies.

Vrijblijvend advies?

Vul hieronder je gegevens in. Onze specialisten nemen zo snel mogelijk contact met je op voor een vrijblijvend advies.

Hoe ontwikkel je een succesvolle digital marketingstrategie?

Wij zorgen ervoor dat jouw on- en offline marketingcampagnes naadloos op elkaar aansluiten en elkaar ondersteunen. Jouw marketingdoelstellingen nemen we onder de loep en samen bepalen we de (digital) marketing strategie inclusief de ideale mediamix. 

We combineren real-time marktinzichten met de See, Think, Do & Care methode van Google. Op deze manier werken we ‘outside in’, op basis van daadwerkelijke informatie in plaats van verwachtingen. Daarmee bepalen wij een passende digital marketingstrategie.

Naast een duidelijk plan van aanpak, zorgen wij voor een planning inclusief uitgebreide rapportages van behaalde resultaten. Samen biedt dit een compleet beeld van het verloop van jouw campagnes.

Onderbouwd strategieplan

Maak de juiste keuzes voor content, doelgroep, targeting, mediamix, budget en KPI’s. Geen losstaande beslissingen, maar een onderbouwde strategische aanpak op basis van data en bewezen marketingmodellen.

Planning

Ontvang een complete mediaplanning voor jouw gehele mediamix, inclusief forecast op basis van historische en/of benchmark data. Wij begeleiden je campagnes en bewaken de mediaplanning en deliverables.

Inzicht in de markt

Door gebruik van onze Trendata tool krijg jij unieke inzichten in de markt. Daarmee maak je keuzes gebaseerd op daadwerkelijke trends, in plaats van verwachtingen en volg je jouw merkontwikkeling én jouw concurrentie op de voet. Wij noemen dat: inside out decision making

Uitgebreide rapportages

Op basis van de vooraf bepaalde KPI’s leveren wij inzichtelijke rapportages op een frequentie die voor jou passend is. De data die we verzamelen, gebruiken we voor blijvende optimalisatie van je bestaande en toekomstige marketing campagnes.

'Outside in' in plaats van 'inside out'

Met behulp van onze real-time market intelligence tool Trendata brengen wij de actuele klantvraag, markttrends en ontwikkelingen in kaart. Dit doen we aan de hand van opgeslagen Google data van de afgelopen vijf jaar. Met deze data gaan wij aan de slag: ordenen, analyseren en groeperen. We acteren vervolgens niet op wat we denken dat jouw doelgroep zoekt, maar op wat ze daadwerkelijk zoeken. We weten hoe de markt zich ontwikkelt, hoe de concurrentie presteert en waar kansen en uitdagingen liggen. Dit vertalen wij naar een (online) marketingstrategie met actiepunten om aan te werken: ‘outside in’ in plaats van ‘inside out’.

digital marketing strategie, Digital marketing strategy

Onafhankelijk en veelzijdig

Een goede strategie begint met het doorgronden van de status quo. Waar staat je organisatie nu en waar wil je naartoe?

Als aanvulling op onze eigen dienstverlening combineren we de services binnen het Linehub collectief voor de beste oplossing voor onze klanten.

digital marketing strategie, Digital marketing strategy

Meer info?

We brengen graag de potentie van jouw account in beeld middels een analyse van de verschillende kanalen. Neem vrijblijvend contact op met ons. 

digital marketing strategie, Digital marketing strategy

Dennis Hooijenga

Digital Marketing Strategist

+31(0)36 200 21 30

[email protected]