/, Nieuws/Marktplaats ideaal verkoop verkoopkanaal voor nieuwe producten!

Marktplaats ideaal verkoop verkoopkanaal voor nieuwe producten!

Marktplaats ideaal verkoop verkoopkanaal voor nieuwe producten!

Marktplaats is een van de grootste websites van Nederland. De waarde van Marktplaats wordt nog vaak onderschat als een sterk adverteer- en verkoopkanaal. Wat veel mensen echter niet weten is dat van de 1,3 miljoen Marktplaats bezoekers per maand, ruim 37% naar nieuwe producten zoekt. Zij bekijken maandelijks bijna een half miljard advertenties. Marktplaats is hiermee het grootste e-commerce-handelsplatform van Nederland. Het beeld dat het platform vooral geschikt is voor handel in tweedehands goederen, komt dus niet langer overeen met de werkelijkheid. Het gaat hier om koopgerichte bezoekers die zeer concreet op zoek zijn naar producten en diensten. Categorieën die het naar onze ervaring zeer goed doen op Marktplaats zijn: Elektronica, Wonen en Inrichting, Merkkleding en gek genoeg, Ondergoed.

StudyStore
studystorelogoStudyStore’s campagne is gestart in december 2015. StudyStore was op zoek naar een extra verkoopkanaal voor de verkoop van hun assortiment aan nieuwe boeken. We hebben voor hun gehele assortiment van 40.000 stuks aan nieuwe studieboeken individuele Marktplaats advertenties aangemaakt. Doordat we als Marktplaats Partner toegang hebben tot de API kunnen we advertenties op basis van de productfeed genereren en per duizenden tegelijk op Marktplaats plaatsten.

Resultaten
Voor Studystore heeft dit veel opgeleverd, ten eerste zorgt dit voor veel exposure. Maandelijks komen de advertenties van StudyStore voor in meer dan 2 miljoen zoekresultaten van Marktplaatsbezoekers per maand. Hiervan bekijken ruim 30.000 mensen de advertentie details en de verkoopgegevens. Door het optimaliseren van de advertentie inhoud, indeling en biedingen hebben we het aantal website bezoekers voortkomend uit deze campagne met 60% doen stijgen van de ene op de andere maand.

Wij sturen, niet alleen voor StudyStore, maar voor al onze campagnes op een maximale click-through-rate (CTR) en zoveel mogelijk traffic naar de website van de klant. Marktplaats factureert de click op de advertentie en niet de click naar de URL. Het kan dus zijn dat de advertentie wel bekeken wordt, maar dat er niet op gereageerd wordt. In dat geval is de advertentie dus niet goed benut.

Een maximale CTR zorgt voor zo veel mogelijk websitebezoekers. Deze leads kunnen vervolgens binnen de eigen winkel optimaal omgezet worden tot klanten. Maximale CTR is nodig om zoveel mogelijk leads en conversies te halen.

Daarnaast verbeteren we het rendement (ROAS) van onze campagnes door actief te sturen op het verkoopresultaat per advertentie. Door de bieding per product te koppelen aan de effectieve opbrengst (marge) van een individuele advertentie, kunnen we sturen op maximaal resultaat met het beschikbare marketing budget.

Marktplaats Partner
Sinds 2014 is Conversive actief met adverteren op Marktplaats. Wat is begonnen met een paar testen met verrassende positieve resultaten is uitgegroeid naar een trackrecord van meer dan 3 miljoen advertenties. Als Marktplaats Partner zijn we continue bezig met het optimaliseren van campagnes. De focus ligt bij het creëren van de meest aantrekkelijke advertenties, maximale vindbaarheid en een optimale click-through-rate van advertentie click naar website bezoek.

Conversive adverteert als gecertificeerd Marktplaats partner op Admarkt voor grote namen als: Coolblue, Media Markt, Badkamerwinkel.nl,VakantieVeilingen, StudyStore en vele anderen.

Laat u verbazen door de kracht van Marktplaats als additioneel verkoopkanaal! Meer weten? Neem contact met ons op!

2018-04-19T09:14:57+00:00 18 maart 2016|Feedmanagement, Nieuws|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment