Omdat deze maand  leadgeneratie centraal staat bij Conversive hebben wij voor u een top tien met belangrijkste tips voor een leadcampagne opgesteld.

  1. Als een bezoeker op uw website terecht komt is het van belang dat hij in één oogopslag weet waar hij heen moet. Het is daarom aan te raden dat u elke (landings)pagina’s van uw website naloopt en kijkt of het voor een bezoeker duidelijk is wat de bedoeling van die pagina is en wat zijn volgende stap moet zijn.
  2. Bij een leadcampagne is een groot budget niet perse noodzakelijk. Wanneer u strategische programma’s (zoals Google Analytics) implementeert op uw website, kunt u aan de hand van de resultaten zien welke pagina’s extra aandacht/budget nodig hebben. Zo kunt u doelgericht uw budget inzetten.
  3. Veel mensen zijn nog steeds van mening dat social media vanzelf verdwijnt, maar dit is echter niet zo. Social media blijft groeien en u kunt er uw voordeel uit halen door het in te zetten tijdens uw leadcampagne.
  4. Direct mail is nog steeds prima in te zetten tijdens uw leadcampagne. Door uw direct mail goed vorm te geven, kunt u zich onderscheiden van uw concurrenten. Dit doet u door uw direct mail eerst te testen en segmenteren, voordat u deze inzet. Dit zorgt ervoor dat u de juiste content naar de juiste personen verzend, waardoor u zo min mogelijk waste heeft.
  5. Aanbiedingen die u doet, moeten relevant en van toegevoegde waarde zijn voor de consument. Dit houdt in dat hij de aanbiedingen in het juiste stadium van zijn aankoopcyclus moet krijgen. Vaak wordt er alleen rekening gehouden met het creëren van relevante content en is de timing van het verspreiden van de content bijzaak. Echter wil een bezoeker andere informatie zien in elk aankoopstadium die zij doorlopen. Door ervoor te zorgen dat zij de juiste informatie op het juiste moment krijgen, vergroot u de kans dat zij een aankoop bij u doen.
  6. Door veel te testen zorgt u ervoor dat u gemakkelijk en met weinig risico een nieuwe markt kan betreden. Dit is erg belangrijk, omdat veel marketeers dagelijks op zoek moeten naar nieuwe groeimogelijkheden. Echter kunnen zij zich geen fouten veroorloven. Door van tevoren veel te testen en onderzoek te doen, krijgt u beter inzicht in wat wel of niet werkt. Dit verkleint voor u de kans om fouten maken.
  7. Het inzetten van incentives kan goed werken. Sommige mensen raken namelijk erg gemotiveerd van het idee dat zij iets terug krijgen voor hun aankoop (denk bijvoorbeeld aan een klein cadeautje of korting op de volgende aankoop). Het enige waar u rekening mee moet houden bij het inzetten van incentives, is dat u ze alleen moet inzetten voor de consumenten die er gemotiveerd door raken. Een incentive moet dus niet voor elke willekeurige bezoekers beschikbaar zijn.
  8. Niet iedereen die op uw website komt gaat er ook daadwerkelijk iets kopen. Op het moment dat u bezig bent met het genereren van traffic naar uw website komen er ook bezoekers op uw pagina die niets gaan kopen, maar wel informatie lezen of downloaden. U kunt op verschillende manieren zo veel mogelijk voorkomen dat deze bezoekers op uw website komen, maar houd er rekening mee dat de bezoekers die zelf niets kopen misschien wel mensen in hun netwerk hebben die opzoek zijn naar uw product. Het is dus geen ramp als er
  9. Als u een evenement organiseert, hoeft het geen trending topic op Twitter te zijn om een groot succes te zijn!
  10. Het genereren van vraag is maar een klein onderdeel van de gehele marketing puzzel.

Natuurlijk is deze lijst met tips niet complete, er zijn namelijk enorm veel tips en tricks wat betreft leadgeneratie. Mocht u zelf nog ideeën hebben, deel deze dan gerust met ons!