Het belang van goede "call to action" buttons

Goede “call to action” buttons (oftewel hoe je een gebruiker verleid tot het ondernemen van een actie, zoals bijvoorbeeld klikken op een banner) zijn essentieel om de conversie op een hoog niveau te krijgen en te houden! Een mooi overzicht over goede call to actions is terug te vinden bij het Engelstalige Smashmagazine.com.

Het artikel benoemt onder andere:

  • Trek de aandacht van de gebruiker dmv grootte
  • Plaats de actie op een prominente plaats
  • Gebruik witruimte om de actie heen om de aandacht er op te vestigen
  • Maak gebruik van contrast om extra op te vallen
  • Biedt de mogelijkheid voor verschillende acties
  • Creëer een gevoel van urgentie, door bijvoorbeeld te spreken over een “introductie korting”.
  • Vertel gebruikers dat actie ondernemen weinig tijd en energie kost
  • Vertel gebruikers wat ze kunnen verwachten

Vergeet zeker niet de voorbeelden te bekijken op de site!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Laatste Tweets: Lake Side – 50% korting op boxershorts: Aanstaande zondag is het weer vaderdag, de tijd om alle vaders in het ... http://t.co/lrukFYOc6n
1,096 mensen volgen Conversive